onsdag 6 oktober 2021

Några ord om "downshiftandet"

Alltså tjenare! Jag är vid liv!

När jag skrev rubriken stavade jag först "downskitandet", vilket kanske var en undermedvetandets lapsus. Tillsvidare kan man säga att downshiftandet skitit sig galant. Jag har så mycket att göra att jag inte hunnit till gymet mer en än gång i september och golf har det väl blivit typ en halv runda och inte blir det mycket av bykande eller annan hemskötsel heller. Detta kan dock inte endast skyllas på det nya jobbet utan även det faktum att jag samtidigt koordinerat renoveringen av "moderbolagets" två lägenheter på Mechelingatan samt flyttat min yngre son till Berghäll un den gångna veckan. 

Därmed har mina morgnar gått till administrativa uppgifter i möbel- och fastighetsbusinessen, tre till fyra av dagarna i veckan i butiken och kvällarna städning av Berghäll-lägenhet tillsammans med nittonåringen samt roadande av hans grejer och mottagande av nya IKEA möbler och hopbygge av dito. Som bäst sitter jag och väntar på.....


...blev här avbruten av det jag väntade på, nämligen ett samtal från den gigantiska elektronikaffären som levererade hushållsapparater till Mechelingatan. När jag nu återgår till skrivandet står jag redan i butiken. Ska därför ta itu med diverse pysselsättningar, så får återkomma vid bättre tillfälle. Om en månad, kanske?

(Bilden är från mitt vardagsrum som badade i en lila soluppgång när jag steg upp i ottan.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar