fredag 17 maj 2019

Mycket händer här i trakten.

Klädde mig imorse i vita jeans. Jobbade distansförmiddag. Åt tomatsoppa till lunch. Bytte till ett par andra vita jeans. Tog mitt pick och pack till bilen. Grannen hade parkerat halvvägs in på min ruta. Svor och klämde mig in mellan dörren, bilen och en matta gult pollen. Körde på kundbesök, troligen med gul röv. Fick kortslutning och ställde parkeringspucken på tre fastän klockan var tolv. Fick böter. Körde till Borgå på matuppköp. Insåg vid kassan att min telefon var försvunnen. Mindes tydligt att jag surfat på den i ALKO. Frågade efter den där och i infon och letade efter den på tuppen. Hittade den inte. Lämnde min emailadress vid informationsdisken. Körde nedstämd till stugan och beslöt logga in på FB och mejl och meddela mina nära och kära som jag skulle möta upp med att jag inte kört i diket utan bara tappat min telefon. Insåg att jag glömt min nätmokkula i stan. Körde till Mor. Berättade om mitt dilemma. Din Bror är i K-Market, tröstade Mor. Det hjälper mig knappast, sa jag dystert. Loggade in på nätet. Fick ett email av K-Market. Vi har hittat din telefon! Ringde Bror som ännu var där. Tala om flow! Fick min telefon tillbaka. Badade bastu. Drack vin. Livet är okej. Solen går ner och det är vindstilla.