tisdag 23 april 2019

"Var ska vi slå kors!"

....brukar min Mor utbrista när något oväntat inträffar. Jag var inte mycket bättre då jag klev in hos nittonåringen igår för att överräcka en Game of Thrones-t-shirt.


Döm om min förvåning; det här är killen som vanligtvis hittas under eller bakom oceaner av klädhögar och möglande matförpackningar. Man kunde ju tro att detta var ett ryck som han fick när jag ringde på dörren - likt det jag får när min Mor kliver in och jag börjar torka av spisen - men när vi shoppade var det faktiskt han som sa att han behöver en dammsugare. Och, tro det eller ej, en dammvippa.

Jag frågade hoppfullt om han haft det ensamt och ledsamt men han sa att huset varit fullt av (bl a chipsätande) vänner och häng, att månne jag kan åka snart så han får vara i fred innan returen till armén.

Like Mother, like Son.