tisdag 7 augusti 2018

Do not try this at home.

Packar som bäst inför Vol 2 av min semester.

"Får jag en kram?", frågade jag sextonåringen som jag träffade över sushi ikväll innan han gick tillbaka till sin Far. "Vi ses inte på tio dagar."
"Eget fel", sa han och knallade iväg med hörlurar i öronen.

Artonåringen hade tvättat byke hos mig och lämnat det i tvättmaskinen i en vecka. I en trettio graders lägenhet. Ni kan föreställa er? Maskinen luktade som om någon dött i den. Har nu kört både specialtvättmedel, ättika och citron i den men tyvärr är den inte ännu sig själv. 

Tvättar man med tillräckligt doftande tvättmedel går det ändå an, men luktfri är den inte. Kanske den torkar upp medan jag är på resa? (Den är splitterny för hlvt!)


Köpte på impuls en ny systemkamera av resestorlek och har övat mig på den här hemma med varierande framgång.

Är ännu inte på det klara med om min dator (aka bloggen) kommer med på resan. Utifall att inte så kan ni hoppeligen spana in bilder på mitt Instagramkonto (bopo_maria), eftersom jag äntligen har en Wifi-utrustad kamera så jag kan flytta bilderna direkt till telefonen. (Om jag inte tappar den i kullerstenarna eller utför någon annan Bopo-move).

På återseende. Och kom ihåg att ta byket ur tvättmaskinen!