fredag 17 november 2017

den satans pälsjanarin

Igår eftermiddag stod jag i tamburen iklädd min fuskpälsjacka och drack upp min vinglögg innan jag drog iväg på jobbets lillajulsfest. Under tiden hade artonåringen hittat min i Prag köpta fuskpälsväst så han kom släntrande runt hörnet iklädd den och ett spretigt Movemberskägg. Han lutade sig lojt mot dörrposten.

"Vad har du blivit för en satans pälsjanari?" frågade han roat. 
"De är fake!" sa jag. "Och vad vet jag, kanske jag blivit mjukare i själen?"

Fick inget samtycke där. 

Senare under kvällen fick laget där undertecknad medverkade silver i en frågesport. Mitt bidrag bestod väl mest av att skriva ner svaren med proper handstil samt minnas namnet på tidningen Playgirl och filmen Mies ja Alaston Ase. Kanske inget att stoltsera över men hjälpte i alla fall till att vinna dessa sjukt coola brillor som kom väl till pass så här dagen efter.