onsdag 22 november 2017

50 shades of grey

Veckan har varit olika nyanser av grått. Söndagen inspirerade till denna skiss:

 
Idag började jag morgonen hos tandläkaren och promenerade sedan från Skillnadsbacken till metrostationen för att inviga rutten till jobbet. Mycket smidigt om man bortser från att resan tog dubbelt så länge som med bil och kostade flerdubbelt mer. Någon rusning kan man inte tala om i alla fall på Kägeluddens station, där det såg ut så här när jag åkte hemåt i eftermiddag:


Medan jag företog mig irrfärder i underjorden tog sig artonåringen till Braheplan på uppbåd. Om lite på ett år rycker han in:



(P.S. Och innan min Far - som igår skrev ett blogginlägg om fyrtio nyanser av grått - anmäler mig för plagiat, så kan jag dels säga som han brukar; great minds think alike och dels att jag faktiskt publicerade bilden överst på sociala medier med rubriken "50 shades of grey" redan i söndags; bara att klicka på Instagramikonen till höger för bevis.)