söndag 14 juni 2015

Kloka ord och naturlig Prozac

De senaste dagarna har jag mest skrattat och druckit vin i olika sammanhang. Igår kväll skrattade jag så mycket med Syster och Syssling att jag kommer att leva på det i veckor. Kanhända att vi var rätt högljudda och att personalen på Salutorgets bar nu vet mer om våra liv än vi själva, men roligt var det.

Har också hunnit spendera tid med trettonåringen som bor hos sin far men stegar in här varje dag vid halvtvåtiden när han vaknat och går hem igen vid tiotiden på kvällen. Jag släpade iväg honom på promenad och hamburgare igår. Han gick i rask takt och jag fick bromsa upp honom i värmen.

"Lite trött idag", sa jag, "det blev rätt mycket vin igår."
"Oj då, var du deprimerad?"
"Nej inte alls! Jag var på en konsert. Eventuellt är jag lite deppig idag."
"Det är bara för att du är hungrig", sa han. 

<3

På restaurangen klev ett gäng unga flickor iklädda kortkorta polisdräkter in. Kanske polttare, kanske maskerad, kanske intagning till polisskolan. Hur som helst var det ett intressant gäng.

"Sluta stirra", sa trettonåringen.
"Varför då", sa jag. "De har ju klätt ut sig för att få uppmärksamhet."
"Jamen inte av någon mamma väl."

Touché.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar