tisdag 11 augusti 2020

Spindelns öde

När jag i söndags körde från stugan till Borgå för att spela golf med tjugoåringen så upptäckte jag att en spindel byggt nät mellan backspegeln och dörren. När jag kurvade ut på motorvägen började nätet och spindeln fladdra så attan och vips så tog vinden dem och de virvlade iväg, troligen under lastbilen bakom mej.

Vad lära vi här av? Värre kunde man ha det, än lite koronarestriktioner.

***

För övrigt har Blogger gått och ändrat portalen och ingenting ser ut som förr.  Inte heller fonten. Mycket irriterande. (Men tänk på spindeln.)

***

Drabbas alltid då och då av hiskelig resfeber. Å andra sidan blir ribban lägre ju längre man hålls i knutarna. Förra veckan åt jag på Yes Yes Yes en kväll. Det kändes nästan som att vara utomlands, kanske för att jag var ensam och satt och läste i min bok mellan varven som jag brukar när jag reser och äter själv som det heter; kanske för att servitörerna endast talade engelska. (Eller låtsades att de endast talade engelska.)

***

Spenderade weekenden ensam på landet. Läste nästan ut två böcker parallellt - Samtal med vänner av Sally Rooney som jag sträckläste eftersom hon skriver så att det berör och jag fick boksmälla när den tog slut - det är något med hennes sätt att skriva som gör att det egentligen är betydelselöst vad hon skriver, författare också till Normala människor - och Någonstans nära lyckan av Anna Partlin som kanske inte är direkt dålig men känns som något vem som helst kunde skriva om hen bara fick ingredienserna.

***

Efter en ensam weekend på landet är jag mer avkopplad än efter min tvåveckors semester. Spelade en halva golf ensam på lördag och som sagt en runda med tjugoåringen och hans halvkusin på söndag ( - Borgå golf, äntligen 36 poäng, nu borde jag kanske avsluta säsongen? -), men annars bara bastubad, smått pynjande, böcker, gräsklippning, rosevin, tystnad. 

***

Men jag har glömt att yoga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar