söndag 29 april 2018

The Outcast

Tog en sväng till stugan på grund av oöverkomlig längtan. 

Artonåringen åkte till Tavastehus för att "chilla hos en kompis" på ett hotell som inte längre är ett hotell utan tydligen en plats för dagdrivare att chilla på. Sextonåringen sa "antagligen inte" när jag frågade om han hänger med till landet, så jag lämnade honom att sova när jag körde iväg lördag förmiddag.

Fick jobba på gården i solsken under lördagen varefter jag hjälpte Mor med diverse flyttande av prylar samt blev bjuden på strandbastu och middag. Styvfar hotade som vanligt med ostbricka men jag rymde hem innan den dök upp.  

(Ännu inte säkert på om ostbrickan finns på riktigt eller om det är en citytarina.)





Idag åt jag morgonmålet i sängen (!) med boken The Outcast av Sadie Jones - (pocket på finska visserligen, och då heter den Kotiinpaluu) - och datorpysslade tills det tyvärr blev regn, så jag dansstädade och fulsjöng iförd hörlurar. 

På min Spotifylista återfinnes bland annat dessa (Shazammat här och där):
 
Körde hem via Motonet i Borgå där jag köpte nya vindrutetorkare efter att först innan start ha klippt av två långa slamsor som hindrade sikten. Killen som snällt nog knipsade fast dem åt mig trots att de normalt inte har denna service på söndagar sa "Ojojojoj, de här var det inte mycket kvar av!"

No shit, Sherlock.

Jag körde tjugo meter bara för att inse att han satt höger torkare till vänster och tvärtom. Den högra stack följaktligen tio centimeter utanför vindrutan. Jag klev ut, bytte plats på dem och körde hem där mina söner knappt märkt att jag varit borta. Ej heller hade de tömt diskmaskinen. 

Önskemål för Walborg: dansa mera.