söndag 18 februari 2018

Dire & Dire

I mina drömmar inatt fanns en konsert med Dire Straits som i drömmen hette Dire & Dire och spelade i ösregn någonstans i närheten av Heathrow. Där fanns också en orm som blev inlåst i en låda (- hej Freud! -) och en bebis som pulsade omkring i snö iförd endast en blöja.

I verkliga livet städade jag igår mitt hem eftersom jag berättat åt kollega att jag inte dammsugit mer än en gång sedan årsskiftet och hon såg skräckslagen ut och svarade att "Ehkä sitten parempi että jäät kotiin siivoamaan etkä lähde mihinkään mökille!"

Sagt och gjort. Senare på eftermiddagen ut i det strålande vädret, tog mig via några små butiker och gallerier till Sandudd där jag knäppte några foton och sedan hem igen. Blev väl en runda på ca 7 kilometer och efter den hade jag ganska kallt om tårna. 






Båda sönerna gick för ovanlighetens skull ut för att träffa vänner på kvällen och jag lyckades mot alla odds släpa mig till gymet. Det var det värt efter över en veckas paus. Resten av kvällen tillbringade jag på soffan med böcker och kinamat.