torsdag 31 december 2020

Gott Slut!

Nyårsafton i år skiljer sig en del från 2019. Då var vi i Mexico, intet on anande om vad som väntade runt hörnet.

I år har jag promenerat i snöslask med min kamera bara för att konstatera att bilderna blev så korniga i dunklet att de var oanvändbara. Badade bastu och fick skumppa på Mors terrass i ett ystert gäng tills det blev kallt om tårna. Som bäst bränner jaq vid min skysås och potatishalvor i ugn; rostbiffen är redan uppskuren.

Den yngre sonen är i stan, ensam hemma skulle jag förmoda, och den äldre tycks fira med sexton vänner i ett AirBnb-hus vid Kangasniemi. Ägare till det huset skulle jag inte vilja vara, men unnar nog ungdomarna detta efter korona-året trots att de trotsar restriktionerna.

Det här var min sista "obligatoriska" bloggpost i Bokstember; det klarade jag galant. Få se om skrivarlusten väckts till liv eller om det bara var måstebulla (pakkopulla).

Gott slut och hoppas vi ses mera nästa år! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar