onsdag 30 december 2020

Äventyr på Arabiastranden

Lämnade nittonåringen i stan och körde till stugan för slutändan av min semester. Eftersom jag avskyr att gå i matbutiken så beställde jag för fösta gången någonsin mat för avhämtning i butiken. Alla lämpliga tidsintervaller i mina "egna" butiker var redan bokade när jag kom mig för att göra beställningen igår kväll, så det blev K-butiken på Arabiastranden. Googlade snabbt adressen idag på förmiddagen och körde dit i spöregn. Tyckte det låg rätt avsides, men fick lyckligtvis parkering precis utanför. 

När jag klev in och frågade efter min beställning såg de perplexa ut och det visade sig att jag var vid fel affär; K-CityMarket ligger i köpcentret en bit bort. Jag körde tillbaka, parkerade på gatan och gick in i centret och köpte lite skumppa i Alko och gick sen till butiken efter mina varor. Där visade det sig att jag borde ha kört upp för nån ramp och fått ta emot varorna genom bilfönstret typ. Nå, singel som jag är hade jag bara två kassar och hade inte föreställt mig att jag inte kunde avhämta dem till fots. (Jag antar att de flesta köper enorma mängder till sina sexpersonersfamiljer). Biträdet var väldigt hygglig och fixade fram min leverans ur bakrummet så slapp jag köra efter den.

Alltid lär man sig någonting. Hade varit ett mycket behändigt koncept om jag bara läst och följt instruktionerna. Och kört rätt på första gången.

Kurvade på vägen ännu via Borgå Sokos för att köpa en foundation som jag saknade. Den stod mig dyrt eftersom där var supeduperrea och jag köpte x burkar annan kosmetik samt två jackor. Hade troligen shoppat ännu mer om inte hungern drivit iväg mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar