onsdag 2 december 2020

Väntan

Dagens inspirational quote: "Skriv oavsett vad. Vattnet flödar inte förrän kranen är på."

Såtillvida relevant för idag att jag som bäst sitter i min lilla nyrenoverade etta på Drumsö och inväntar en tvättmaskin, som inte den heller kommer att fungera innan kranen är på. Här har pågått rör- och ytrenovering sedan augusti och nu bara lite målningsarbete kvar så är lägenheten färdig för uthyrning.

Eftersom mina kära franska kollegor inte förstår sig på tidsskillnader så använde jag väntetiden mellan fem och sex till att lyssna på ett informationsmöte om de senaste organisationsförändringarna i firman.




Under tiden anlände tvättmaskinen så nu ska jag ta mitt pick och pack och köra hem och tillreda middag åt mej och nittonåringen. (Eller morgonmål för hans del. Han hade ingen skola idag och vaknade ur sin vinterdvala vid fyrasnåret.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar