tisdag 8 december 2020

REM-sömnen

Dagens inspirational quote: "Börja innan du är redo. (Steven Pressfield)"

Ja, det är ju det som är hela grejen med den här Bokstember-utmaningen. Har inte en jäkla aning om vad jag ska skriva när jag slår mej ner här och inte finns här precis något att rapportera heller. På lunchpausen hann jag ta en bild av den vackra och soliga utsikten och tyckte mig se en tunn isskorpa på havet. Hann tyvärr inte kontrollera om  det stämmer och nu är det redan kolmörkt igen. 


Mörkret på morgnarna är så kompakt här att det är inte klokt. Jag sover som en stock den här tiden på året, och timmarna just innan väckarklockan är den allra bästa sömnen. Drömmer dessutom som en besatt! En natt åkte jag hiss, som de facto bara var en tunn skiva som jag satt på och seglade omkring högt uppe och försökte låtsas att jag inte var höjdrädd. En annan natt tog jag mej framåt över havet genom att simma från isblock till isblock. Ingen av dessa irrfärder tycks ha något mål, gäller liksom bara att klara sig. Berättar kanske något om min vardag och mitt jobb?

Inatt drömde jag att tvättmaskinen plötsligt började gå omkring av sig själv. Jag häll på att få hjärtslag. Just innan dess hade min Bror försökt förklara några komplicerade processer för mig, förgäves. Frustrerad och med en känsla av totalt misslyckande och förlorad kontroll lämnade jag honom ensam med tvättmaskinen. Jag hörde från rummet bredvid hur han förklarade för den att den nog bara var övertrött och borde gå och lägga sig.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar