lördag 5 december 2020

Eagles don't take flight lessons from chickens.

Dagens inspirational quote: "Om du har en berättelse i dig, behöver den komma ut. (William Faulkner)"

Jag har alltid drömt om att skriva en bok - mitt liv skulle ju egentligen inte vara familj och Excelfiler utan en stenvilla på Rivieran där jag smuttar vin ochs skriver på min nästa roman - men tyvärr kan jag inte skriva fiktion. Har aldrig haft någon berättelse som behöver komma ut. Kan bara skriva om det jag sett eller upplevt; därav också bloggens namn. 

När jag körde upp på gården på landet idag seglade en havsörn över huset. Inte mycket till iakttagelse, för senast jag var här flög sex-sju örnar upp ur en närbelägen tall när jag öppnade ytterdörren en tidig morgon; ganska magiskt.

Har hunnit packa upp och installera en nyinköpt vitrin från Juvi Productions, göra dagens yoga - håller på med Adriene's Revolution 30 days, förra månaden var det True - samt badat snäppet-för-varm bastu. Försöker nu balansera kroppstemperaturen. Blev bjuden till Mor och Styvfar på middag, vi trotsar koronan. Jag hoppas vi inte behöver ångra det.




P.S. Vanligtvis kommer rubriken till blogginlägget spontant efter att jag skrivit. Om inte, så googlar jag till exempel Eagle Quotes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar