onsdag 9 december 2020

Empowered.

Min Instagraminspiratör har inte ännu postat dagens citat, men jag skriver ändå.
Jag hade tänkt att jag skulle hinna av och an ner till stranden idag medan det var dagsljus, men icke. Fem timmar möten, mellan varven lite "riktigt jobb"och äta bör man annars dör man. 

Men en bra dag - jag anammade mottot do it and it's done och ringde ett jobbsamtal jag bävat för; helt i onödan visade det sig. Känslan av empowerment när man tar itu med något och det lyckas över förväntan. Yes!

Som pricken över i:et hette dagens yogasession Empower. Det fina med Adrienes yoga är att det finns så många program och sessioner att välja på och man vet aldrig precis vad som väntar. Hade jag vetat att det skulle bli yoga-squads och crow-pose idag så hade jag kanske skippat. (Har ju nog gjort den här Revolution-utmaningen en gång tidigare, men minns ju lyckligtvis inte vad den innehöll.) Bläddrade bakåt i min yogakalender och konstaterade att jag yogat så gott som varje dag i tre månader, efter sommarens paus. Det kräver en viss självdisciplin men med tanke på hur huvud och kropp mår nu jämfört med en eller två månader tillbaka; trots arbetstakten - så värt det! 

Avrundar dagen med lite bastu, glögg och mys.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar