söndag 27 maj 2018

Tian

Gårdagen användes till att inhandla studentpresent åt min son, leverera skumppaglas och andra prylar till festadressen samt finjustera planeringen i samråd med ex-svägerska. Sen lunchsallad på Löyly varefter jag skyndade hem för att hinna med blomplanteringstalko på innergården. 

Stannade även till vid Tölöviken för att avhämta deltagarpaketet till Naisten Kymppi som jag sprang idag. Eftersom aldrig sprungit längre än typ sju kilometer tidigare så var jag lite orolig för hur det skulle gå i värmen. Väninnan och jag var lyckligtvis anmälda till Hölkkääjät-gruppen som ska jogga sig igenom banan på sådär en och en halv timme, så jag beslöt att jag får promenera mellan varven om jag håller på att avlida.



Det gick ändå förvånansvärt lätt och jag sprang hela vägen. Inte i något skede kände jag att jag inte skulle orka utan hade hellre sprungit lite snabbare, men tog det lugnt i början eftersom ingen aning om när jag skulle "hyde". (Hyyty, för den som inte kände mig som tonåring.) I mål var jag efter en timme och fem minuter, vilket känns rätt så bra med tanke på att mitt livs första lopp och mitt livs första fulla tia.

I mål fick vi skumppa, of course. 



Så här såg rutten ut. Sports tracker visar 1 timme 10 minuter eftersom jag har telefonen på armen och därför var tvungen att sätta på den fem minuter innan start för att det hade varit omöjligt senare i trängseln.


Eftermiddagen tillbringade jag till största del på trappbalkongen i sällskap av granne, kaffe, bok och ett välförtjänt glas vittvin. Bring on the week.