fredag 4 maj 2018

att vara "själv"

Är några dagar "själv", som de säger i det västra grannlandet. Vilket kanske låter knasigt men är mera talande än att vara ensam. 

Kanske bäst förklarat  såhär: 
Yksinäinen = ensam.
Yksin/itsekseen = (för sig) själv.

Hursomhelst. Jag är själv, men när jag kom hem låg det ett par skor och en väska i tamburen och en sovande sextonåring på soffan.

<3

Jag väckte honom milt efter sådär en halv timme och matade honom med te och smörgås innan han promenerade vidare till det andra hemmet. Tydligen hade han överväldigats av vårtrötthet på vägen hem från skolan under tidig eftermiddag och stannat till här för en dusch och en tupplur. Why not?

Själv behöver jag knappast redogöra för mitt fredagsprogram, men gör det i alla fall, haha! Hade glömt min mobil hemma under arbetsdagen, ingen hade saknat mig. Lämpade av mina (sjukt ridare) Hay J77 stolar på posten på hemvägen. Ringde min Far för en pratstund, promenerande till gymet som var fullt av vältränade unga killar och en tant, varefter jag hämtade min sedvanliga Moshi Moshi sushi och cider och tidningar och badade min sedvanliga bastu. 

Lovar överraska er med något otroligt rafflande och oväntat fredagsprogram innan sommaren är förbi, okej?