söndag 4 mars 2018

Sportsöndag

Inatt såg jag en film med blod och nerskjutna människor och uffigheter. Tänkte att det här var ju inte så bra att avsluta kvällen med; kommer troligen att se hiskeliga mardrömmar. Nå, vaknade med ett ryck och insåg att filmtittandet bara varit en dröm. En sig själv förverkligande mardröm, alltså. 

För övrigt sov jag gott.

Körde med mina nya skidor i bakluckan till svägerskan där vi först skidade golfbanan runt och sedan besteg ett berg iklädda snöskor. Underteckand hölls på benen i spåret med föll på rygg i skogen med snöskorna i vädret. Sedan drack vi skumppa med anledning av annalkande födelsedag och jag blev bjuden på lunch. Svägerskan hade gjort skinkfrestelse för tre dagar men den tanken gick väl i stöpet och familjen blev utan mat när jag dök upp med min aptit.

Körde hem, packade min simväska och promenerade till Georgsgatans simhall, sam några rundor och badade bastu. Perfekt avslutning på en söndag. Sextonåringen hade suttit inne och spelat hela dagen så jag föreslog att han skulle ta en sväng runt kvarteren innan kvällen.

"Okej", sa han överraskande nog. "Vart ska jag gå?"

Så jag föreslog  en rutt och den tog han. Med mössa på, till och med.