lördag 18 augusti 2018

Home Sweet Home

Lyckades utmärkt med att bara chilla i Almyrida; hängde vid poolen, promenerade till närliggande Kalyves - okej fyra kilometer i uppochnerför i trettiotvå grader var INTE chill, men fina vyer och någon motion måste jag ju få -  och slängde mig på en beach samt satt på olika tavernor. Utan att gå in på dess mera detaljer kan jag delge att jag måtte ha fått i mig något olämpligt på någon av dessa och spenderade följaktligen gårdagskvällen i mitt (bad)rum och beställde till sist in lite grekisk youghurt och apelsinjuice som blev min sena middag eftersom det var otänkbart att gå ut på krog.

Som genom ett under tillfrisknade jag till natten och kom alltså iväg med mitt plan imorse, även om det verkade osannolikt vid middagstid igår. 











Dagens hemresa gick som smort och artonåringen mötte mig på flygfältet där han genast bekände att han eventuellt fått fortkörningsböter vid en kamera dagen innan. (Det var förstås inte hans fel, utan kompisarnas som han skulle plocka upp samt bilen framför, som också körde överhastighet.) Time will tell. Han hjälpte mig bära upp mina grejer och cyklade sedan iväg till sin Far. Inom kort fick jag ett meddelande (från hans Brors telefon) att artonåringen tappat sin mobil ur fickan när han höll på att bli nerprejad av en passerande bil. De två följande bilarna hade båda kört över telefonen - those assholes, eller vad han nu sa - så den är nu i spillror.

Feels like I'm home? 💓

Själv upptäckte jag att jag p g a mitt ofokuserade packande igår kväll har lämnat strömkabeln till min dator på hotellrummet. Så kan man ju inte ha det, så jag knallade nyss iväg till Clas Ohlson efter en ny. Nu är allt som det ska och jag landar försiktigt i vardagen. 

Borta bra men hemma bäst, ju.