måndag 20 augusti 2018

Glasögonormen rapporterar.

Första dagen på nya jobbet bakom mig. En mängd nya människor och information, dock i lagomma doser och varmt välkomnande atmosfär. Kändes bra och har troligen framför mig en rätt så intensiv höst med en brant learning curve innan högsäsongen drar igång på våren.

Efter jobbet plockade jag upp sextonåringen och vi köpte en hög med kläder som han motvilligt prövade och svor över att det tog så länge - en halv timme kanske? - varefter vi åt sushi och pratade ditt och datt, mer än på länge. Hemma mätte vi honom mot en dörrpost och nu är han 175 cm. Jag sa att när han växer förbi mig om en centimeter så får han lova att börja göra middag en gång i veckan. Det tog han med en nypa salt. (Enligt den här logiken borde artonåringen redan servera hela bufféer dagligen, det gör han inte, needless to say.)

Nu ganska långt från energiboostad......