söndag 3 mars 2019

Helgen som försvann.

Idag på gymet vid sjusnåret började det äntligen kännas som weekend. Tidigare på dagen gick jag omkring och ryckte i olika butiksdörrar, säker på att det bara var lördag. Småningom gick det upp för mig att helgen är över; det är måndag imorgon. WTF?

Rekryten dök upp på loma på fredag kväll och fyllde vardagsrummet med ungdomar som grundade inför kvällens fest. Båda nätterna spenderade han dock hos sin Far (som inte var hemma) och så dök han upp här för att äta. Inte riktigt hållbart koncept det här - allra minst för honom, som bollar omkring mellan tre adresser, själv skulle jag flippa ur, det gör jag ju i o f s redan på en adress - även om han är välkommen och saknad. Överväger olika alternativ.

Min gårdag gick mestadels till skrivelse av olika styrelseprotokoll och denna dag till att hinna ikapp med ogjort jobb och påbörja några i tillfällig sinnesförvirring åtagna uppdrag fast min tid redan innan var slut. Hann dock igår kväll med sjuttonåringen på bio på Green Book. Mycket sympatisk - och man fick vin på Kinopalatsi! - men Oscar för årets bästa? Hm. Satt dock på första raden och hade hellre tittat på Viggo Mortensen på lite längre avstånd, kanske det (miss)färgade min upplevelse. Mest hade jag velat gå någonstans och dansa till lite jazz-blues efteråt. Det får bli en annan gång.