fredag 29 mars 2019

Kaviaren

Med risk för att jinxa så säger jag att oj så gott jag sovit de senaste nätterna! Känner mig som en människa igen.

Helt på kartan är jag dock inte ännu heller; man kan väl säga att hårdskivan är full. Mor fick påminna mig om en grej igår och när jag väl utförde den så hade jag ändå missat pudelns kärna p g a okapabel att ta in information ur ett mejl klockan tio på kvällen. Idag kväll letade jag förgäves i kylskåpet efter Kalles romkräm ( - den som ännu i min barndom fick heta Kalles Kaviar -) som jag trodde jag köpt igår. 

Senare råkade jag på den av en slump.


Lyckligtvis delade en kompis häromdagen en länk på Facebook som påstod att glömska tyder på oerhörd intelligens. 

I am a freakin' genius! 

Geniet får till all lycka tillbringa weekenden helt själv, som det heter i Sverige, för nittonåringen är visserligen på permis men han checkade in hos sin Far, som å sin sida kidnappade sjuttonåringen och åkte till Spanien. 

"Högarn 💙"