onsdag 2 januari 2019

Plåt, porslin, pojkar och psykofysik

Började morgonen med att tappa en parfymflaska i tuppskålen. Trodde inte mina ögon när jag böjde mig ner för att plocka upp den. 


So January.

Nå, tur i oturen att jag inte behövde fiska efter den i vätskan. Och att vi har två tuppar. 

Påbörjade alltså arbetsdagen med att mejla Laattapiste och avtala om nyinstallation.

Jobbet smakade guld för första gången sedan jul. Var otroligt effektiv och duktig och hemma först efter sex. Plockade upp nittonåringen på andra adressen och fortsatte till Gräsviken där vi avhämtade hans VW Polo som varit Fars hustrus sommarbil och har nitton år på nacken, den med. 

Lite rörande kombo.


Den färske bilägaren öppnade hoppfullt kylskåpet men suckade djupt.
"När du sa att det är lite knappt med mat så var det världens underdrift. Hur kan någon ha så här lite mat i kylskåpet?"

Och då ska vi minnas at han kom hit från sin Far.

Fanns ju i och för sig forellrom och tomatsoppa men duger det inte så. Jag lommade iväg till butiken via min kinesiska massör (- William, mycket bra till skillnad från Jason som nästan tog livet av mig och Nic som avslutade med att kittla mig och fnissa högljutt - ) och släpade hem två kassar mat till de två otacksamma drasuterna. 

(Jo, jag skickar dem också till butiken ibland och igår klev sjuttonåringen in med en egen makaronilåda och idag tömde den ena diskmaskinen och den andra fyllde. Så inte är jag helt under toffeln.)