onsdag 27 juni 2018

Batman & jobi

Igår efter jobbet rakt österut på styrelsemöte. Finfin kväll som jag spenderade på verandan med en bok samt senare i environgerna med en busksax. Vaknade i ottan för att ta emot den lokala Batman som fladdermussäkrade min stuga någon gång i tiden. Måtte ha varit närmare tio år sen; han mindes mina söner som ganska små. Nu gav han bastun första hjälpen genom att täppa till deras infarter i bastu och tvättrum med stålnät. Att bli av med kolonin helt och hållet är ett större projekt som får vänta åtminstone tills i höst, för stunden önskar jag bara att få bada bastu ensam; de må nu härja ovan innertaket som de behagar.
 
Hade ursprungligen tänkt mig in till kontoret efter att Fladdermusmannen åkt, men frågade mig idag varför. Kom inte på en enda anledning - utom då mina söner som häckar hos mej, men de är ingalunda längre små och har dessutom pengar och mat om VM - så jag stannade här och jobbade.
 
Badade bastu med håven på lut utanför, men fick bada i fred.
 
Lycka är: att få bada bastu utan fladdermöss.
 
Tala om nytt perspektiv.