torsdag 26 april 2018

It ain't over till the fat lady sings.

Hemma igen efter en sväng i soliga, tjugofemgradiga Bayern. Sov som klubbad inatt efter två nätter med dålig sömn på grund av ingen aircon på hotellet, intensiva dagar, sena middagar (med brandy) samt fönster mot gatan. 

Ikväll middag med söner jag inte sett på ett par veckor. 

Den ena otroligt långsmal; "Oj vad du ser mager ut", sa jag, "har du alls ätit medan jag var borta, du måste äta mera!" varpå han kontrade "Du ser fet ut, du måste äta lite mindre."

Den äldre har inte varit hos barberaren på månader och hade dessutom på pin kiv odlat en spretig mustasch.  Jag undrade om han sökt jobbet jag tipsat om, varpå han sa att nej, det hade han inte, för han hade spelat med en annan dagdrivare sen han vaknade. "Vad ÄR det du håller på med", stönade jag. "Jag njuter av livet", kontrade han, "i stället för att vara en sån där stuck up bitch."

Jag kunde ha gråtit men jag skrattade så jag nästan trillade av stolen.


* Urban Dictionary, Stuck up Bitch: a girl or a women who is generaly ugly or stupid and thinks shes better than everyone else

P S ..... and fat, too, obviously (red.anm.)