torsdag 5 april 2018

Huoleton Huhtikuu

Vi hade Muoviton Maaliskuu och nu tydligen Huoleton Huhtikuu. 

(Borde ha skrivit detta inlägg på finska men nu blev det inte så.) 

Helt bekymmersfri är månaden inte. Till exempel har jag fortfarande dåligt samvete för att jag under plastfria mars månad köpte typ tre tygkassar vid olika tillfällen och ändå alltid glömde ta med dem till matbutiken och tvangs köpa plastkassar. 

Ett annat bekymmer är roskisen (soppåsen) som läckte i min bil på vägen från stugan. Jag intalade mig att det var bara smulten snö, alltså vatten. Idag två dagar senare när "vattnet" på gummimattan inte ännu hade torkat och min bil luktade som om någon dött i den var jag tvungen att inse att det var laxfett.

Gummimattan ligger nu i blöt i badrummet.

Eventuellt oroar jag mig också lite för min förstföddes närframtid. Utryckte mig min vana trogen ytterst diplomatiskt i saken och fick som svar en radda huvudlösa förklaringar - som påminde mig om förklaringar från övriga individer som hört mitt liv till vid olika tillfällen, inga namn nämnda - och ett avslutande "Ommmmgggg är du retarded eller". Telefonsamtalet som följde efter denna chattdiskussion varade inte länge då jag fick luren i örat av personen i andra ändan.

Bekymmersfri, my ass.  

Men hej, jag fick som fick också (sain kuin sainkin) några bilder på örnar under påskhelgen! 

En som flög upp från isen efter kvällens bastubad. 
(Alltså mitt bastubad, inte örnens, ha-ha.)


Och den här, som seglade i vinden ovanför stugan när jag redan var på väg hem till stan och fick gräva fram kameran ur bakluckan.