fredag 27 juli 2018

Livet på landet

Här har livet sin gilla gång. Spelat två golfhalvor och en hel; gårdagsrundan på Borgå backiga Golf var något av en pärs men trevligt i alla fall i sällskap av Bror och artonåringen och dennes styvkusin. Artonåringen fick skjuts med dem till stan och sextonåringen stannade kvar tillsvidare. Våra dagar brukar börja med att han - när jag redan har en halv dag bakom mig - släpar sig ner till köket på morgonmål mellan två och tre på eftermiddagen. 

"Hur är livet?" brukar jag fråga.
"Helt skit", brukar han svara. (Med glimten i ögat, men menar det i alla fall.)

Vad djurlivet beträffar mötte artonåringen en fladdermus i kökstrappan häromkvällen men den har inte synats till sen dess. Imorse satt jag på altanen och drack kaffe då en jättelik älgtjur promenerade förbi nere i parken. Ingen bild hann jag få eftersom jag pratade i min telefon och min kamera var i fel våning av huset. Fin var den!