onsdag 6 januari 2021

Mittiveckan.

Jag klarade de två första arbetsdagarna, men kan inte påstå att jag njöt av dem. Lyckligtvis var de förhållandevis lugna och ännu bättre att de påföljdes av en ledig dag; tala om mjuklandning.

Tog en långpromenad till Drumsö där jag inspekterade min lägenhet - igen - där inget hänt sedan före jul. Esterna är väl hemma över årsskiftet. En handfull mindre och ett lite större ingrepp återstår.  Mejlet jag skickade för en vecka sedan har ingen svarat på så det får bli ett telefonsamtal imorgon om arbetsdagen tillåter. Renoveringen skulle ursprungligen vara klar i slutet av november, vill jag minnas. När kan man be om kompensation för utebliven hyresinkomst?

Inne på femte dagen av januariyogan. Idag bar det emot efter långpromenad och mindre lyckad nattsömn, men klarade av att motivera mig på kvällskvisten. Det gick som en dans!

Imorgon börjar nittonåringens studier efter jullovet och den riktiga vardagen. Kanske börjar jobbet rulla på med lite bättre humör från och med nästa vecka. Det får man hoppas, för måndag och tisdag var som att trampa omkring i tjära.

För övrigt har jag idag sprejat min ena beige promenadkänga i mocka med svart skyddssprej. Färgvalet var inte planerat och löstes med att skölja den under rinnande vatten så fort jag upptäckte misstaget. Den blev bara snäppet mörkare än den andra och när den inte blacknade under promenaden så gjorde jag om samma procedur på den andra när jag kom hem.

Julgranen fick vi ut igår, den var vid det laget en mycket sorglig syn.

"På riktigt!" utbrast jag om nittonåringens kvällsmål här om dagen. "Du äter glass med chokosås till kvällsmål och jag äter naturell youghurt med mysli!"

"Skyll dig själv", sa han med en axelryckning. 

Message well received, not.

Hoppig skrift i dag, man ber om ursäkt. Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar