söndag 2 juni 2019

Namaste.

Hade tänkt mig till landet över Kristi Flygare och weekenden men ändrade mig i sista stund. Åt på onsdag kväll middag meds några kollegor på Holiday och tog påföljande drinks på båten Relandersgrund insvepta i filtar. Pedade hem på en citycykel. Torsdagen bjöd på finfint väder så jag tog mig till Gäddvik på lunch, kaffe och promenad med Syster. Brände nästippen lite.



Fredag blev inte den tänkta distansdagen utan i stället en högeffektiv kontorsdag. "Hann" inte till gymet på grund av olika ärenden som måste uträttas under kvällen men påbörjade inspirerad av Syster en Youtube-30-days-with-Yoga i stället. Så effektivt och bra för kropp och själ och rygg; är helt såld på detta! 

Igår räddade jag min cykel från källardöden, skruvade fast stänkskärmen samt förde till Fillarikellari för att pumpas eftersom kunde inte själv, hur genant? 

"Olithan avannut venttiilin ennenkuin yritit?" frågade fillarikellarikillen tålmodigt.

No enpäs ollut avannut. Trodde ju det räckte med att skruva av locket och pumpa på som förritiden, men nej. 

Drack kaffe med god vän i solen varpå körde till studentfest västerut. Annan god vän avbokade planerad middag i sista stund men jag fick haka på Syster med Sambos middag på restaurang Pontus i stället. Efter detta en sväng i en regnig tunnel men hemma i hyfsat god tid. Såg idag färdigt serien What If på Netflix och strövade sedan omkring i ett somrigt centrum och köpte en yogamatta eftersom lagt min förra på något bra ställe. Avrundade  söndagen med att inviga mattan.