fredag 22 januari 2016

Månar och golv

Har ett minne av att jag vaknade i natt vid fyrasnåret och fick syn på en enorm fullmåne som hängde över Johanneskyrkan, så stor att jag såg den utan glasögon. Minns att jag tänkte att jag borde fotografera den, men behövde min nattsömn för att orka med  Helsinki Design School idag. Kanske en annan natt; riktigt full lär den inte bli förrän på söndag.

Däremot har jag fotograferat mitt golv eftersom jag lovade skicka bilder av det åt återförsäljaren som själv aldrig sett det live. Min gamla stavparkett gick tyvärr inte att rädda så jag valde efter mycket beslutsångest en tjugo centimeter bred plankparkett i ek som heter Oak Barrel Stonewashed och tillverkas av Boen. Är mycket nöjd med slutresultatet, om man bortser från att den är rätt så hal. Men man kan ju alltid köpa bromsstrumpor, var det någon som konstaterade.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar