måndag 18 januari 2016

A Dream Come Blue / Blue Monday

Läste på nätet att idag - tredje måndagen i januari - är årets i genomsnitt deppigaste dag. Själv spenderade jag weekenden med att ordna mitt hem och sedan gapskratta först åt Lindström & Schyfferts "Ägd" på Savoy och därefter med nära och kära på Pastor för att avsluta med att dansa på Kalle intill småtimmarna.

De skratten lever man länge på och jag känner mig inte särskilt deppad idag, om man bortser från att jag tappat min röst någonstans i den Helsingforsiska natten och inte ännu återfunnit den. 

Så länge jag kan komma ihåg har jag önskat mig ett blått sovrum. Nu fick jag det. 



 Här kan jag också sitta och jobba söka jobb medan jag tittar ut mot Johanneskyrkan. 


Det vore ju ohemult att deppa under sådana omständigheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar