onsdag 17 juli 2019

Strumpan

Har för vana att klämma in ett par knöliga strumpor mellan sovrumsfönstret till natten för att få det på önskvärd glänt. Igår hände det jag fasat för, dvs strumpan trillade ner genom fönstret bredvid disponentens bil. Nå, jag plockade obemärkt med den i min datorväska imorse och gladde mig åt att jag åtminstone inte använt underbyxor till detta syfte. 

Sjuttonåringen har fått praktikplats! Från medlet av augusti ska han jobba i två månader. I pursvensk miljö så han lär inte lära sig finska i år heller, men huvudsaken att han lär sig data och folkvett. "En sak mindre att oroa sig för", skrev barnets Far, som knappast legat sömnlös på grund av detta, men han syftade väl på mig. 

Guilt-trippade nittonåringen med att vi inte träffats sedan jag hittade honom sovande i min säng i början av juni. Han svarade med att meddela sitt weekendprogram för de kommande månaderna och det  var så digert att vi kom överens om att ses senast i december då han kommer ut ur armén. Får nöja mig med att följa honom på Instagram.



Själv blir jag äntligen semesterledig från och med fredag. Mycket välkommet, i synnerhet som vädret plötsligt ser ut så här:

Najs tajming, eh?