onsdag 1 december 2021

"Ehtiikö kahville?" eller Life begins at 50

Fyllde alltså femtio för ett par veckor sedan. Firade detta med ohemula mängder skumppa, vin och mat i Las Palmas på sjukt fint hotell i kärt sistaminutensällskap. 

Resmålet valdes på basen av solgarantin, inte tack vara stadens oerhörda skönhet. Gamla delen är fin, men i övrigt en ganska dyster stad. Strandpromenaden var i och för sig också okej, om man undvek att titta på de 70-80-åriga strandlejonen som stod och stekte sig och drog i sina badbyxor för att visa upp sin utrustning. 





Tog en stund att repa sig från resan - man är ju inte så van längre - och när jag gjort det var det dags för min femtioårsfest på restaurang Southpark.

Är inte mitt bekvämlighetsområde att ordna fest för mig själv, men känns som att det blev lyckat! Stämningsfull restaurang, servicen funkade, bändet var okej (om än tempot lite långsamt för de mer fartfyllda gästerna) och alla tycktes trivas. Släpade på nattkvisten hem ett berg med presenter som jag öppade följande kväll efter att ha repat mej med pizza och serier.

Rätt så glad hursomhelst, att nästa fest jag går på är det som gäst.

***

Idag fick jag plötsligt Whatsappmeddelande från ett främmande nummer. "Ootko töissä, ehtiikö kahville?" Luskade ut numrets ägare och han var för mig helt obekant. Vi bytte några meddelanden och han visade sig vara typ en gårdskarl från Birkaland som misstagit sig. Jag sa att det är lite lång väg att ta kaffepaus för och att jag nog inte kan stänga butiken där jag jobbar, men tackade för inbjudan. Vi önskade varandra god jul.

Mycket händer här i trakten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar