onsdag 27 maj 2020

Tilt.

När mina nära och kära börjar undra om jag är vid liv är det kanske dags för en bloggpost. Men efter att man spenderat hela dagen framför datorn med Excelfiler och i möten påföljande varandra är tyvärr inte bloggen det första jag tänker på. Jobbet är intressant och utmanande men känner mig fullständigt otillräcklig och splittrad mellan en miljon uppgifter. Bara att ta en dag i taget och sätta gränsen någonstans. (Lättare sagt än gjort.)

Dagarna och veckorna flyter ihop till ett blur.  Är på landet, men när kom jag hit? För en vecka sedan? Utöver jobbet har jag hunnit golfa, bada bastu, grilla och spela Trivial Globetrotter och dricka vin med Bror ocn svägerska, klippa gräs, måla en bastudörr, fälla ett par småträd, samt joga nästan varje dag. 

Annars inte mycket att rapportera. Följer fascinerad med hur grönskan tilltar där ute. Mitt barkströ-experiment verkar tillsvidare lyckat. Klippte i höstas ner en massa oestetiska hallonbuskar och ryckte upp nässlor och ormbunkar och täckte övber det hela med diverse täckmaterial samt barkströ. Åtminstone än så länge har hallonbuskarna lyst med sin frånvaro medan rosenbusken och liljekonvaljerna får blomstra i lugn och ro.

Bild följer senare, för min {€€£{€$$@@$€ lånetelefon som jag fick efter att droppat min förra i backen och fört den på jobbets service för snart en månad sedan orkade inte ta fotografier eftersom den bara hade 62% batteri kvar..... Även denna apparat en orsak till min ringa kontakt med vänner och bekanta, eftersom ett Whatsappmeddelande är ibland för mycket.

Lite på samma sätt tiltade jag själv i måndags efter en galen arbetsdag då jag på syskonen uppmaning skulle göra uppdateringar på suomi.fi å familjeföretagets vägnar. Glömde mitt i processen mitt nätbanks-ID efter att jag parallellt jobbat med nummerserier i Excel.

"Idiot", skrev min bror.
"Scary", skrev min syster.
"Int hade jag alls glömt det!" skrev jag, "det bara låste sig!" 

Sanningen låg väl någonstans mitt emellan alla dessa.

Drömde inatt att jag surfade omking på gatorna på en grå yllemössa. Jag bara satte mig på den och så for den omkring av sig själv. What u say, Freud?