onsdag 18 mars 2020

Att hamstra Eket.

När det krisar så brukar det hjälpa mej att göra något som jag känner att jag har kontroll över och att ha något att sysselsätta mig med. (Om nu detta hade undgått någon.) Med andra ord klickade jag igår hem ett lass EKET hyllor och en Långfjäll stol. Vips sa det och de var här klockan tre i eftermiddag med leverans till dörren. Kånkade dem tre trappor upp i tre varv och fick därmed dagens motion (utöver min daily yoga, som idag var tjugonde dagen av Adrienes Yoga Camp).




Skulle inte anledningen till det här distansarbetet vara så hemsk och absurd så skulle jag säga att den här rytmen och den här sortens jobbande passar mig utmärkt. Vad sysselsättningen och jobbet anbelangar så har det inte funnits en lugn stund ännu den här veckan. Men om och när våra fabriker i Europa börjar stänga så kan det nog bli att rulla tummarna en tid.