torsdag 19 oktober 2017

Oh my, how time goes by

Har inte varit här inne på en vecka, kan inte tro att det är sant. Vart har tiden gått?

Jag har shoppat galenskaper, varit på stugan och talko, jag har träffat nära och kära, läst ut Elena Ferrante och Ennen kuin mieheni katoaa av Seija Ahava och påbörjat Störst av allt av Malin Persson, ätit sushi och annat på olika restauranger, diskuterat #metoo med artonåringen, fört min femtonåring till bland annat barberaren samt gömt allt mitt rena byke i IKEA kassar på hans säng medan han bor hos sin far.

I euforin över mina egna veckor igen efter att ha haft huset fullt av tonåring hela våren bokar jag min vana trogen in för mycket. Backade därför idag ekonomseminariet jag tänkte gå på imorgon kväll. Det finns gränser för hur mycket mingel Ms Introvert klarar av på en fredag kväll i oktober; bastun och böckerna och pennorna och pappren och mörkret lockar mer.


Bilden är från blåklocksrummet i den Stora Byggningen i öst.

När jag promenerade hem från restaurang Corso ikväll var det rått i luften; ett kallväder är på väg och jag var iklädd endast min lilla konstläderjacka för solen sken ju idag men skenet bedrog. Jag sneglar på min kakelugn och mina sista vedklabbar från förra vintern; kanske fötterna upp, en sprakande brasa, en bok och ett glas rödvin?