tisdag 23 februari 2016

Bopo Jones' Diary

Tog en sväng till ett österliggande shoppingcenter idag för att luncha med en god vän. Vi citerade Einstein (“Insanity is doing the same thing, over and over again, but expecting different results”) och åt för mycket. Trots det enorma utbudet på saker att konsumera så köpte jag endast sådant som gynnar mitt välmående: vitaminer samt nya, spräckliga och sjukt trendiga träningstrikåer. Hann inte provköra dem ännu men det finns på min agenda för imorgon. Dagens träning bestod i att äta kinamat med pinnar samt att gå ett halvt varv runt södra Helsingfors. Blev också ett extra spring i trappan då jag i bastun insåg att där inte finns någon klocka och tanken på att bli överraskad av en granne medan jag sörplar cider och läser Me Naiset var så skrämmande att jag knatade upp efter min telefon för att ha koll på tiden.

Dagens saldo i övrigt:

Antal arbetsansökningar skickade: 0
Antal nej tack-brev från presumtiva arbetsgivare: 1
Antal telefonsamtal från headhunters: 0
Antal män som ringde på dörren: 1*
Antal urdruckna kaffekoppar: 6
Antal halvdruckna kaffekoppar: 2
Antal ansiktsmasker: 1
Antal byksatser: 1
Antal urdruckna cider: 1*

*Han kom för att hänga upp en rullgardin.
**Lovade mig själv att dricka bara vichy i tisdagsbastun. Något oförklarligt hände i K-market i slutet av min promenad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar