söndag 25 augusti 2019

Bra saker.

Spenderade fem fyra dygn på stugan. Var "tvungen" att åka dit onsdag kväll för att täffa Vattenmannen torsdag morgon. Simsalabim så hade han tömt mitt tryckkärl på vatten och fyllt det med tryck i stället och plötsligt hade jag rinnade vatten men aldrig förr skådat tryck. Vilken lyx att inte tvätta sig i havet och att få diska med hon full med varmvatten!

Jobbade distans torsdag men körde till kontoret på fredag genom hällregn och tillbaka på kvällen genom ännu värre dito. Kravlös kväll med bastu och rödvin och bok, lyxigt värre. Lördagen var solig men blåsig och gick till vinterbastuplanering samt busksaxande och pynjande i omgivningen. Letade även efter svamp men hittade bara två. 

Hägern satt i vasskanten varje dag och imorse hann jag smyga mig fram med kameran på fotoavstånd innan hen hörde mig och blev skygg och flög iväg.





För att inte bli helt skogsförvildad körde jag idag till Gumböle för släktens golftävling som jag inte ens förlorade; bara nästan.

Förra veckan fick jag förresten veta att illustrationerna jag gjorde i våras nu har blivit till en e-bok som delas ut på svenska daghem. Den finns att ladda ner här: https://www.moilo.fi/pedagogisk-dokumentation



Lite stolt såklart. Jag minns en tid då jag drömde om att illustrera mera, dela med mig av mina bilder och kanske till och med någon gång sälja några. Sakta men säkert kan man faktiskt förverkliga drömmar, också om det sker med så små steg i taget att man inte alltid riktigt inser att man plötsligt en dag är där man ville vara.