lördag 3 augusti 2019

Anselm

I min barndom berättades det om gårdsarbetaren Anselm som hade för vana att spruta Raid i armhålorna i stället för deodorant när han skulle gå på dejt.

Kände mig ungefär likadan när jag av en eller annan anledning blivit utan rinnande vatten på stugan och fick tvätta mig i mutahavet i en veckas tid och sätta fuktighetskräm i armhålorna då deodoranten tog slut. Tillbaka i stan torsdag kväll gick jag mer eller mindre raka vägen till Yes Yes Yes på middag i den här munderingen; little did they know.

Igår förde jag min bil, som såg ut att ha deltagit i Neste Rally, på tvätt i Stockmanns garage och promenerade under tiden till Jean Vernet där jag beställde en stol och en fotpall. Lunch på stan samt gjorde några sjuuuukt billiga golfklädsfynd. Väl hemma två yogapass för att kompensera för de uteblivna och badade bastu innan jag packade min resväska för en sex nätters resa till Palma de Mallorca.



Datorn blir hemma dennan gång så inga blogguppdateringar att vänta men kanske en och annan bild på Instagram och FB (utom för dem som inte är på FB för att deras foto blidde ratat pga iklädd lippis med texten Death to the Hipsters, inga namn nämnda). 

Hasta la Vista Amigos & Amigas!