måndag 17 april 2017

Ingredienserna i en lyckad semester

Jag har så många fotografier från Lissabon att ni kommer att GRÅTA när jag väl gått igenom dem och börjar posta dem. 

I den vibrerande portugisiska huvudstaden har jag
- promenerat kilometer efter kilometer
- druckit litervis med vatten, vittvin och grönt vin i värmen
- läst en överraskande bra bok (JHT - Musta Lammas, om Cheek, och aldrig hade jag väl trott att jag skulle känna igen mig i en räppare half my height men det gjorde jag) och en bok så dålig att den inte är värd att nämnas. (Om inte som varnande exempel: Försoningen av Amanda Schulman och Hannah Widell.)
- ätit mest olika former av fisk och skaldjur
- använt fem av sex par skor jag hade med mig
- bränt axlarna
- åkt spårvagn och fotograferat spårvagnar
- beundrat tak och fotograferat tak
- suttit på ett tjugotal olika terrasser
- kikat in i några kyrkor och besökt en handfull monument och ett museum
- beslutat att nästa gång jag reser till Lissabon ( - vilket kanske aldrig händer eftersom det finns så otroligt många andra ställen jag vill hinna se också -) så ska jag bo på Hotel Internacional i hörnet av Praca Rossio







PS Det översta fotot är INTE en selfie. Om inte en framtids-sådan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar