fredag 3 februari 2017

Två av fem - dilemmat

En av Skavlans gäster, den norska rapparen Magdi Omar, lade fram teorin om två av fem.

Han menade att av fem saker vi främst efterstävar i livet kan vi få bara två till hundra procent. Antingen två saker av fem till hundra procent eller också lite av varje, men då blir det lite halvdant.

Detta har jag ju funderat på en hel del också. Jobb, hobby, barn, kärlek, vänner. Till exempel. Hur gör man? Lite av varje eller bara en bråkdel men dessa till hundra procent? 

Två av fem blev för jobbigt, jag skrev om teorin till tre av fem. Tre saker till åttio procent och allt annat med vänster hand?
  • Jobb, barn, kärlek? Lite vänner och en smula hobby. Nej. Kan absolut inte leva utan att rita och skriva och röra på mig.
  • Jobb, hobby, barn? Lite vänner och en smula kärlek. Jepp, funkar. Men.
  • Hobby, barn, kärlek. Inget jobb, lite vänner. Funkade inte för mig. Kände mig som en fisk på torra land utan jobb.
  • Vänner, jobb, barn. En smula kärlek och ibland ett drag med penseln? Neeeej!
  • Eller.... jobb, hobby, barn, vänner, kärlek. Lite av varje. Splittrat.

 Min lösning? Har väl prövat på det mesta. Förr eller senare kanske jag kan svara.

Livspusslet.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar