onsdag 8 februari 2017

be careful what u wish for

Inga problem att få tiden att gå här, inte.

Jag älskar mina barn men igår sa jag åt deras far: "Du vill säkert också träffa dina söner, var så god."  Har ju själv valt att ta på mig huvudansvaret för den yngre så klagar inte och anklagar ingen, men när de dök upp här igår kväll vid elvasnåret för att hämta sitt pick och pack försökte jag bokstavligen fösa ut dem genom dörren.

Femtonåringen gick i godo men sjuttonåringen fick för sig att äta några svettiga köttpiroger som jag fortfarande känner lukten av samt tvätta byke ännu klockan halv tolv på natten, men han måtte ha promenerat iväg senare eftersom han inte var här imorse. 

(Byket hade jag inte förstått att tvätta. Det låg ju inte i bykkorgen utan utspritt över alla ytor i sjuttonåringens rum. Helt obvious vad som är smutsbyke ju, förklarade han med en viftande gest. Hursomhelst, han tvättade själv - om än vid midnatt - och på mitt konto blev endast att mata in det i torktumlaren imorse. Han lär avhämta det vid tillfälle.)

Hann trots allt kaos knäppa en bild av annalkande ljus över Kirran imorse.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar