lördag 14 januari 2017

blåsningen

Inatt drömde jag att jag skulle på halarfest på Hanken men hade tappat min halare och dessutom försenade jag mig för ville absolut gå till gymet före samt läsa finska med min son. Fick dessutom ingen inbjudan till coccarna. Var helt utmattad när jag vaknade efter nio.

I verkligheten är festen först i april och jag vet på riktigt inte var min halare finns. Får väl göra en stöt upp på vinden vid tillfälle.  Femtonåringen har finskaprov på onsdag och jag får honom omöjligt att läsa. Har sökt efter finskalärare åt honom också och när jag nu har några på lut nämnde jag det för honom. Han började kasta omkring sig prylar och sa att han vägrar. Hellre tittar han på några finska filmer i veckan, sa han, vilket han också började med igår. Därefter började han spela Counterstrike med sina nattugglor till vänner och när han påbörjade ett nytt spel vid midnatt avlägsnade jag alla trådlösa nätverk och hamnade i ett fruktlöst gräl som avslutades med att sonen sprejade mig med Air Duster innan jag gick och lade mig. Lite mentalt utmattad. Hann läsa tre sidor Valtonen innan jag var tvungen att släcka lampan. Ska släpa mig till gymet idag och skattar mig lycklig att jag inte behöver gå på halarfest just precis ikväll. 

Bilden nedan har ingenting med någonting att göra. Den är från förra helgens promenad.  Vädret idag kräver knappast någon kamera.

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar