tisdag 11 oktober 2016

common knowledge

Överträffade mig själv med att på en och samma dag läsa på prov med fjortonåringen, baka mockarutor samt laga makaronilåda. Är äntligen den bulldoftande, närvarande och perfekta mamman jag inbillat mig jag skulle vara under hela min arbetslöshet. 


(Var ju tydligen en engångsföreteelse, eftersom börjar jobba nästa vecka. Bättre sent än aldrig, dock.)

Fjortonåringen överraskade mig med att visa hur man åtskiljer äggulan från vitan med hjälp av en tomflaska.  

"Wow", sa jag, "har du lärt dej i hussan?"
"Nej, vafan, det är ju common knowledge."

So much for bulldoftande hushållsgudinna. Kapitulerade och vände mig mot kylskåpet för att greppa min bastucider men kunde inte hitta den någonstans. 

"Har DU tagit den", anklagade jag sjuttonåringen som nyligen fått smak för alkoholhaltiga drycker. 
"Ta det lugnt, Shorty", sa han. "Den står ju här uppe. Låt mig ge dig den."

Vardagen har landat i vårt hushåll.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar