söndag 28 augusti 2016

Every summer has its own story

Någon här? Hej på er. Beklagar radiotystnaden. Jag tycks ha hållit ytterligare en vecka semester. 

Nu får det vara slut på alla sådana fasoner. Basta.

Avslutade veckan på landet; själen behövde det. Kunde omöjligt ha hållit mig borta längre. Stugan välkomnade med sitt lugn. Långa bastubad, middagar i stearinljusets sken framför öppna spisen, cykelturer och promenader med kameran i hand. Svamparna som jag hoppats på lyste med sin frånvaro och jag kom hem med endast två i korgen. 

 
Däremot vimlade det av älgflugor, trollsländor och allehanda flygfän och småkryp. 




 
På lördagen blåste det så hårt att vi drog en lättnadens suck när vi satte oss i bilens barmhärtiga tystnad för att köra av och an till matbutiken. Stormen fick mig att tänka på Lillebror som alltid som liten satte sig i optimistjollen när det blåste upp och rodde mot vågorna, i timmar. 




Kvällen blev vacker trots allt med sina augustifärger och idag stod luften nästan stilla i sommarvärmen. 


Dags att hitta kreativiteten, rutinerna, vardagen och orden igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar