fredag 8 juli 2016

planlös aka flexibel

Vilken usel blog-host jag varit. Allt är väl och jag lever från dag till dag eller nästan från timme till timme utan planer. För tio dagar sedan förde jag fjortonåringen på konfirmationsläger och imorgon är det dags att plocka hem honom igen. När jag hälsade på honom på besöksdagen var han from som ett lamm och förvånade mig då med att meddela att han inte haft det sjuuuuukt tråkigt eller helt skit utan faktiskt helt bra, vilket från honom är ett lysande betyg. Sextonåringen kommer och går; först åkte han till landet innan jag hann hit och den här veckan spenderade han ensam i stan och har jobbat med att bygga trallar med sin Morfar medan jag själv har vistats österut. Först några dagar på egen stuga och senare i Pellinge. Grillmat, skumppa, fladdermöss i bastutaket, blåbär, luftpistolsskytte, hägrar i vassen, mylla under naglarna, spillkråkor i trädtopparna, duggregn, bastubad, havsdopp. Långa kvällar och sena morgnar. 

Sommar, kan man väl kalla det.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar