onsdag 18 maj 2016

Samvete, check.

Vart denna soliga dag gick: 
- en videointervju med tiotals tagningar, varför glasögonen på sned, varför ögonen på olika höjd och varför det finlandssvenska s:et?*
- påbörjade två utlovade illustrationer jag gjorde skisserna till igår kväll*
- åt lunch på en brännsolig terrass i pratsamt sällskap
- drack et glas vittvin på densamma, endast sällskapet bytte*
- promenerade hem för att inse att jag glömt min cykel vid ett träd
- hamnade på en solblåsig terrass med utsikt över en modevisning i en lummig esplanad
- slog mig ner på annan kvällssolig terrass med cappuccino och ångest över ogjord to-do-lista
- avhämtade min cykel, trampade hem och fortsatte med illustrationerna*
- vakande till liv ur min flow två timmar senare och insåg vrålhungrig
- kokade sparris och ägg i en och samma kastrull och vräkte dem i mig med gravlax på två röda sekunder
- illustrerade vidare och korrigerade enligt anvisningar*
- avrundade dagen med en klockan-tio-espresso

* Alla programpunkter märkta med asterisk är antingen jobbsöknings- eller kurs/illustrationsrelaterade och kan därmed anses nyttiga; sammanlagt åtta timmar -> jag stryker mitt dåliga samvete från to-do-listan och försöker landa i kvällen. (Som redan gick.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar