onsdag 23 mars 2016

Fem minuter om vädret

Det blir fint väder imorgon. Hur vet jag det? För att jag kom hem från gymet och var vrålhungrig och tvungen att slänga i mig några riskakor med créme fraiche och limepeppar samtidigt som jag lagade middag och surfade på Facebook. Denna blodsockerfattiga multitasking ledde till att en riskaka trillade på mattan - på rätt led dock, därav det vackra vädret.

För övrigt kan jag berätta om femminutersregeln. Om det någon dag känns som att du inte vill gå till gymet eller ut och springa eller vilken din motbjudande favoritsysselsättning kan tänkas vara; gå i alla fall. Om du efter fem minuter fortfarande känner att du inte vill, så får du gå hem. Det har hittills aldrig hänt mig, inte en enda gång. Nu kunde jag ha hållit på hur länge som helst, men fick sluta lite före åtta för att hinna till ALKO innan stängningsdags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar