onsdag 14 oktober 2015

När man bara vill sparka duvor och slå ner gamla tanter.

Spenderade hela dagen med att uppdatera min professionella profil i diverse sociala medier, leta sökbara jobb samt lägga upp jobbsökningsvakter. INGA system fungerade, inga uppladdningar fungerade och mina axlar klev högre och högre upp mot öronen. I bakhuvudet dunkade dessutom vetskapen om att deadlinen för min nästa illustrationsuppgift närmar sig och jag har inte ens hunnit läsa uppdraget. 

För den som nu höjer ögonbrynet, notera att även om det kan se ut så på min bloggpost så var jag inte endast på en rofylld fotograferingsrunda igår, utan avhämtade faktiskt ett set med badrumsskåp på Bauhaus och en spisfläkt på IKEA. Däremellan hade jag träff med min konsult samt satt på en workshop för att lära mig att söka jobb i de sociala medierna.

Hursomhelt känns det som att jag sitter mera vid datorn nu än när jag arbetade. Och om det finns något som gör mig GALEN är det när systemen hakar upp sig. När det började ånga ur öronen och jag fann mig själv ilskeväsandes "Jag behöver vara ensam också nån gång!" åt barnet som trots pappavecka satt här och spelade högljutt, beslöt jag mig för en rask promenad. 

Trots fyra kilometer argsint klampade med musiken på farligt hög volym hade jag fortfarande bara lust att sparka duvor och dra krokben på gamla tanter.

Vad gör jag då? Jo traskar hem igen, dricker ett glas vatten, drar på mig trikåerna och springer runt Brunnsparken.






Thank you, Lord or whoever, for running and for autumn light. The old ladies are safe again.

PS. Gårdagens iakttagelse: Vad gör man med Tinder när det finns Bauhaus?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar